29 de juliol del 2013

#LECTURES GUARDADES 1# L’estiu que comença

La maternitat va suposar un punt i apart a la meva vida lectora. Amb la teva arribada, Aloma, les preocupacions van canviar i l’escala de prioritats va ressituar-se. Llegir va passar a un segon terme i, en general, m’ha vingut poc de gust fer-ho durant tot aquest temps. Des de fa uns mesos (un any a tot estirar!) m’he esforçat per recuperar el “deler” per la lectura. Però m’he vist en baixa forma, com si el fet d’haver estat tant temps a la banqueta em retingués desmotivada. Per sort, aquest estiu han coincidit dos elements importants: petites estones de calma i una novel·la que m’ha captivat com en el millor dels vells dies lectors. Amb un sensacional regust de boca, penso que és el moment d’inaugurar secció al bloc. “Lectures guardades” serà un espai on emmagatzemar tots aquells llibres que algun dia voldré recomanar (o rellegir!). Una petita biblioteca personalitzada. La meva biblioteca. El meu raconet on deixar-me anar...la teva herència.

L’Estiu que comença, de Sílvia Soler, és un d’aquells llibres “in crescendo”; una novel·la que agafa ritme i que t’atrapa més enllà de la contraportada. Si quan acabes et preguntes el “perquè” d’aquesta atracció, és fàcil trobar respostes. Per la senzillesa. Per les històries humanes. Per la frescor. Per uns personatges que acaben sent teus. Per la quotidianitat. Per la capacitat d’introspecció. Per l’empatia feta virtut. Per la sana necessitat de vincle afectiu. Per ser una història atemporal. Perquè algun dia el llegiràs, Aloma, i en gaudiràs tant com jo. Perquè puguis arribar a trobar el teu Andreu, la teva Rosa, la teva Elivira, la teva Júlia. Perquè algun Sant Joan puguis brindar eufòrica per l’estiu que comença. I perquè, en aquest camí del creixement personal, trobis una flor –potser de magnòlia- que t’acompanyi.


Val molt la pena.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada